۱۴۰۱ مرداد ۳, دوشنبه

اعتصاب مغازه داران کیش در اعتراض به عملکرد مقامات دولتی و کسادی بازار -فیلم

اعتصاب مغازه داران کیش در اعتراض به عملکرد مقامات دولتی و کسادی بازار -فیلم

مغازه داران کیش خواهان بازگشت رونق سابق با افزایش تعداد پروازها به این جزیره می‌باشند

مغازه داران کیش در اعتراض به کسادی بازار و وضعیت وخیم اقتصادی‌شان تجمع کردند. به دلیل کاهش شدید مسافران در کیش بسیاری از مغازه داران کیش به مرز ورشکستگی رسیده‌اند. صبح روز یکشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱ مغازه داران کیش در اعتراض به عملکرد مقامات دولتی دست به اعتصاب زده و بازار را تعطیل کردند.

از ابتدای سال جاری تعداد پروازها به جزیره کیش کاهش یافته است. بسیاری از مغازه داران هفته به هفته فروشی ندارند. هزینه‌های بالای زندگی در کیش و نبود مشتری شرایط وخیم و نگران‌ کننده‌ای را پیش روی مغازه داران گذشته است. وقوع زلزله‌های اخیر و برگزاری بی‌سروصدای جشنواره تابستانی به این کسادی دامن زده است.

اقدامات دولت برای کساد کردن بازار‌های کیش

یکی از مغازه داران کیش در این رابطه می گوید:

«در زلزله های اخیر حتی یک خشت از خانه های ما آسیب ندید، اما عدم اطلاع‌رسانی دقیق در رسانه‌ها باعث شده است که مسافران از آمدن به کیش هراس دارند… چرا در حق جزیره زیبایی که اساس اقتصاد آن بر مبنای گردشگری است، اجحاف می‌شود. چشم و امید ما به افزایش تعداد پروازها و آمدن مسافران است. چرا باید اکثر پروازهای ایرلاین‌ها به ترکیه و … اختصاص یابد و حتی یک بلیط کیش برای فروختن وجود نداشته باشد؟ چرا هر چند وقت یک بار رئیس سازمان تغییر می‌کند؟ چرا توجه لازم را به جزیره ندارند؟»

واگذاری کیش به چینی‌ها

این روزها خبرهایی به گوش می‌رسد که دولت با خالی کردن کیش آماده تحویل آن به دولت چین می‌شود. در بین مردم و مغازه داران کیش شایعه شده، این تحویل‌دهی بعد از پایان جام جهانی فوتبال در آبان یا آذرماه خواهد بود

هر چند این حرف بارها توسط مقامات دولتی و محلی تکذیب شده است. اما به دلیل محرمانه ماندن سند همکاری‌های ۲۵ ساله با چین این احتمال که جزایر ایرانی واگذار شده باشد زیاد است.

گرانی و تورم افسارگسیخته بعد از سرکار آمدن دولت رئیسی، قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است. این وضعیت می‌تواند باعث ورشکستگی تولید کنندگان و فروشندگان شود. به توجه به وضعیت بن‌بست و رکود اقتصادی بایستی در انتظار افزایش اعتراضات مردمی باشیم. بسیاری از مقامات دولتی بارها نسبت به پایین آمدن آستانه تحمل مردم هشدار داده‌اند. وضعیت مغازه داران کیش یک نمونه آن می‌باشد.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17788

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...