۱۴۰۱ تیر ۷, سه‌شنبه

اعتصاب کارگران شرکت ایران افق دهلران

کارگران شرکت ایران افق از صبح روز ۶ تیرماه ۱۴۰۱ دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. علت اعتصاب کارگران، عقب افتادن حقوق ماهانه می‌باشد که ۳ تا ۵ ماه است پرداخت نشده است. کارگران این شرکت می‌گویند با این گرانی و تورم دیگر توان تأمین معیشت خانواده‌های خود را ندارند.

شرکت ایران افق یکی از پروژه‌های پالایشگاهی استان ایلام است که در میدان‌های نفتی چشمه خوش، پایدار غرب و آبان فعال هستند. در این منطقه شرکت‌ها، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های مختلفی مشغول کار می‌باشند که در دشت دهلران و مهران احداث شده‌اند. مانند پالایشگاه گاز ایلام، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران، ان جی ال دهلران و . . .

اعتصاب کارگران شرکت ایران افق دهلران

کارگران شاغل در شرکت ایران افق که یکی از شرکت‌های فعال در این منطقه است، از سال‌های گذشته نیز مشکلات زیادی را با مدیریت این شرکت داشتند.

چرا نیروهای بومی را برای کار در شرکت‌های دهلران به کار نمی‌گیرند؟

مهمترین مشکلی که همواره از طرف شرکت ایران افق بر مردم و کارگران این منطقه اعمال شده است، بکارگیری کارگران غیر بومی است. جوانان و کارگران بیکار این استان مجبور هستند برای پیدا کردن شغل به استان‌های دیگر سفر کنند. شیوه بکارگیری قراردادی نیروهای کار نیز از جمله مشکلات کارگران شرکت افق ایران است که تاکنون هیچ مسئولی برای استخدام رسمی کارگران اقدامی انجام نداده است.

مشکل افزوده کارگران شرکت ایران افق که آنها را مجبور به اعتصاب و دست کشیدن از کار نموده، عقب افتادن دستمزد ماهانه آنان است.

قراردادهای موقت کار، اهرم استثمار بیشتر کارگران

کارگران شاغل در این شرکت ۳ ماه است که دستمزد‌های خود را نگرفته‌اند و رانندگان شرکت ۵ ماه است که حقوق نگرفته‌اند. با توجه به شرایط سخت اقتصادی و گرانی‌های کمرشکن، حتی اگر حقوق این کارگران و رانندگان سر ماه پرداخت شود، بازهم کفاف معیشت ماهانه آنها را نمی‌دهد. با این وجود، کارفرمایان از بیکاری مفرط که در استان وجود دارد سوءاستفاده کرده و حقوق عقب‌افتاده کارگران و رانندگان را نمی‌دهند. زیرا بر این باورند که کارگران از ترس بیکاری به چنین شرایطی تن خواهند داد. یکی دیگر از اهرم‌های ظالمانه و استثماری کارفرمایان برای سرکوب حرکت‌های اعتراضی کارگران، سوءاستفاده از قراردادهای موقت کار است که همچنان ادامه دارد.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17212

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...